Escolarts. L’escola dansa

L’alumnat de 5è de Primària participa en L’escola dansa, un projecte que es desenvolupa a la Comunitat Valenciana, una proposta d’innovació educativa de la Conselleria de Educació i Esports de la Generalitat Valenciana amb la participació de l’alumnat del Conservatori de Castelló. Hem disfrutat molt realitzant la coreografía proposta i ací vos deixem la mostra.

PROJECTE D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA 2023/2024

Accessible.esTIC

Este año continuamos con el  Proyecto de Investigación y Innovación Educativa (PIIE) que solicitamos para dos años. Nuestro proyecto Accesible.esTIC: Fomento de la competencia digital mediante la creación de contenidos audiovisuales inclusivos y accesibles se presentó en la modalidad “participación agrupada” junto con el CPEE Miquel Burguera de Sueca. Con este proyecto hemos aplicado un modelo generador de experiencias de fomento de las destrezas digitales, comunicativas y artísticas de nuestro alumnado. De manera colaborativa entre los dos centros, se han elaborado contenidos educativos accesibles para primer ciclo de Primaria y para Educación Especial.

Tanto alumnado de quinto como profesorado de tercer ciclo han recibido formación en introducción a las diferentes técnicas artísticas para utilizar en las producciones audiovisuales.  Este segundo y último año se han realizado diferentes audiovisuales, desde las áreas de Proyectos interdisciplinarios y Coneixement del Medi Natural, social y cultural, utilizando como lenguas vehiculares Castellano y Valencià. Se estableció un set de grabación y edición en el Aula María Moliner, en el que el alumnado realizó todo el proceso de grabación, montaje, edición, producción. La valoración ha sido muy positiva, sobre todo por parte del alumnado que ha aprendido mucho sobre técnicas audiovisuales, digitalización y montaje, confección de guiones técnicos y escaletas de rodaje, utilización del croma, stop motion, etc.

Escolarts. L’escola fa radio

Enguany l’alumnat de sisé de Primària ha participat al Projecte Escolarts de la Conselleria d’Educació desenvolupant mitjançant podcasts com es fà un programa de ràdio.

La llengua vehicular d’aquest projecte ha sigut el valencià, permetent als alumnes potenciar la competència lingüística i comunicativa, desenvolupant l’expressió oral i escrita.

Vos deixem els enllaços als programes.

PROJECTE D’INVESTIGACIÓ I INNOVACIÓ EDUCATIVA 2022/2023

Accessible.esTIC

Enguany a Infantil-Primària la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, a través de la direcció d’Innovació Educativa i Ordenació, ens ha concedit el projecte que sol·licitem a la convocatòria per desenvolupar projectes d’investigació i innovació (PIIE) per al curs 22 -23.

El nostre projecte Accessible.esTIC: Foment de la competència digital mitjançant la creació de continguts audiovisuals inclusius i accesibles s’ha presentat en la modalitat “participació agrupada” juntament amb el CPEE Miquel Burguera de Sueca.

Aquest projecte intenta aplicar un model generador d’experiències de foment de les destreses digitals, comunicatives i artístiques del nostre alumnat. De manera col·laborativa entre els dos centres, es faran continguts educatius accessibles per a primer cicle de Primària i per a Educació Especial.

Amb aquest projecte pretenem apropar les arts escèniques i els audiovisuals accessibles a alumnat amb i sense diversitat funcional, preparant-los per als nous recursos de cultura digitals.

Es presenta com una proposta metodològica diferent que es recolza en els principis de l’escola inclusiva tractant d’afavorir els dos elements que es recullen a la denominació pròpia: l’accessibilitat i les tecnologies. El nostre paradigma serà sempre el del disseny universal (DUA). Aquesta nova concepció de l’accessibilitat és entesa com a condició imprescindible per garantir la igualtat d’oportunitats a l’aula, l’aprenentatge cooperatiu i la possibilitat de fer tasques diferents i competencials a l’aula.

Proyecto Educativo

El Colegio Juan XXIII dispone de un proyecto educativo inspirado en su ideario. Dicho proyecto se resume en los siguientes objetivos:

• Trabajar en la creación de las condiciones adecuadas para que se pueda suscitar una educación integral de los alumnos.
  • Posibilitar que el Colegio, como agente socializador, sea un lugar privilegiado para el desarrollo de valores.
  • Encaminar los recursos personales y materiales de los que dispone el Centro a la consecución de los objetivos anteriormente expuestos.
  • Ayudar a los alumnos a encauzar positivamente su capacidad de comunicación desde valores de encuentro, acogida, universalidad y solidaridad.